Overzicht programma

Klik op een datum voor meer informatie.

zaterdag 10 sept. 2016 Open Monumentendag m.m.v. Valeriya Shishkova & Di Vanderer

zondag   11 sept. 2016 Open Monumentendag m.m.v. Valeriya Shishkova & Di Vanderer

donderdag 29 september 2016 19:45 uur De keuken van Westerbork (locatie: Filmhuis)

zondag   2 oktober 2016        15 uur Ancient Groove

zondag   9 oktober 2016        15 uur Even en Sanne

zondag   6 november 2016  15 uur Ebony Ensemble met Mahler en tijdgenoten

zondag   13 + 20 november 2016  15 uur Nesjomme "Van Oost Europa naar de Nieuwe Wereld"

zondag   18 december 2016  15 uur Lenny Kuhr "Gekust door de eeuwigheid"

zondag  15 januari 2017  15 uur Alma Trio

zondag  19 februari 2017  15 uur Rolinha Kross " Het Heinrich Heine Project"

zondag  19 maart 2017  15 uur Vertelkring Delft "De naakte waarheid"

zondag  23 april 2017  15 uur Mirjam van Dam "Dead singers society"

donderdag  4 mei 2017  21 uur Dodenherdenking

zondag  21 mei 2017  15 uur Ot Azoj



Programma


zaterdag 10 en zondag 11 september 2016

monumentendag
Open Monumentendagen
De synagoge is ter bezichtiging open op zaterdag van 10 tot 17 uur en op zondag van 12 tot 17 uur.

Op beide dagen spelen van 13 tot 16 uur Valeriya Shishkova & Di Vanderer telkens op het hele en het halve uur gedurende ongeveer 20 min. Toegang gratis.

>Valeriya Shishkova
De in Moskou geboren en ruim vijftien jaar in Dresden wonende Valeriya Shishkova heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een vooraanstaand vertolker van het Jiddische lied.
Valeriya Shishkova & Di Vanderer spelen zowel traditionele Jiddische liederen en klezmer als hedendaagse composities gebaseerd op teksten uit de klassieke en moderne Jiddische schrijvers. Tot het repertoire behoren ook eigen composities gebaseerd op gedichten van de Israëlische dichters Lev Berinsky en Michoel Felsenbaum, die beiden behoren tot de weinigen en mogelijk laatsten die niet in het Hebreeuws, maar in het Jiddisch, hun moedertaal schrijven.
Bezetting:
Zie ook: www.valeriya-shishkova.info en: Video1 of Video2


Retour overzicht


locatie: Filmhuis
donderdag 29 september 2016
19:45 uur De keuken van Westerbork

Documentaire over voedsel en voedselvoorziening in kamp Westerbork in de Tweede Wereldoorlog. Eten hield mensen rustig, bood troost, maar leidde ook tot intriges en ruzies, dromen en zelfs grappen.
Na afloop is er een Q&A met regisseur Santje Kramer.


Documentaire waarin via de invalshoek van voedsel, voedselvoorziening en allen die daarbij betrokken waren, wordt gekeken naar het dagelijks leven in kamp Westerbork in de Tweede Wereldoorlog. In Kamp Westerbork zaten gemiddeld tienduizend mensen gevangen. Regisseur Santje Kramer zoekt antwoorden op vragen als ‘Hoe kregen de mensen in Westerbork te eten?, en ‘Waar kwam al dat voedsel vandaan?’ Aan de hand van herinneringen van overlevenden en nabestaanden, foto’s, tekeningen, documenten, vertelt ze het verhaal over productie, levering en bereiding van eten tegen de achtergrond van oorlog, schaarste, angst en verdriet. Eten hield mensen rustig, bood troost, maar leidde ook tot intriges en ruzies, dromen en zelfs grappen. Regisseur Santje Kramer is te gast bij deze voorstelling, die tot stand kwam in samenwerking met culturele commissie van de Synagoge Delft. Na afloop van de film spreken we met Santje Kramer over haar werk en is er gelegenheid vragen te stellen.

Zie ook artikel: "De keuken van Westerbork: de chef-kok maakte altijd stamppot" in NRC/HB

Locatie: Filmhuis Doelenplein 5; 2611 BP Delft

Meer informatie: www.filmhuis-lumen.nl/

Retour overzicht


zondag 2 oktober 2016 15 uur Ancient Groove

Ancient Groove
Roy Zakai (klassiek gitaar), Ofer Ronen (oud, flamenco gitaar, Tamar Bloch (zang) spelen diverse soorten Joods Marokkaanse muziek: zoals Piyutim gebaseerd op muziek uit Andalusië, Haketia (een Ladino dialect uit Marokko) en Noord Afrikaanse folk muziek.


Zie ook: video





Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster. Bezitters van een iPhone kunnen ook gebruikmaken van de speciale TicketMaster App. Op de site van TicketMaster ziet u de prijzen incl. servicekosten. Bovenop deze servicekosten komen de transactiekosten. Deze zijn € 0,50 ongeacht het aantal kaarten.

Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht


zondag 9 oktober 2016 15 uur Even en Sanne

Even en Sanne
Even en Sanne is een onconventioneel project, gevormd rond het duo van zangeres Sanne Huijbregts en gitarist Eran Har Even. Door het gebruik van loop-stations en effecten op gitaar en zang geven zij hun muziek een multidimensionaal effect. Grens vervagend tussen jazz, indie-folk en pop nemen ze je mee naar hun eigen Soap Bubble World.


In de regio Amsterdam waren ze al te zien in o.a. het Bimhuis, Jazzfest en het Grachtenfestival, en op internationaal gebied tourden ze door Israël, Duitsland en Spanje en Frankrijk. In November 2015 wonnen zij The Records waardoor zij in de zomer van 2016 hun 3e plaat zullen gaan opnemen dat volledig gesponsord zal worden door de Keep an Eye Jazz Foundation.
2017 wordt het jaar waarin EvenSanne een prominente voetstap op de kaart zal plaatsen.
"Haunting melodies, and refreshing harmony, woven through beautifully crafted compositions, Eran Har Even & Sanne Huijbregts of EvenSanne are fearless adventurers of their exquisite musical world." - Becca Stevens





Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster. Bezitters van een iPhone kunnen ook gebruikmaken van de speciale TicketMaster App. Op de site van TicketMaster ziet u de prijzen incl. servicekosten. Bovenop deze servicekosten komen de transactiekosten. Deze zijn € 0,50 ongeacht het aantal kaarten.

Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht


zondag 6 november 2016 15 uur Ebony Ensemble met Mahler en tijdgenoten

Ebony Ensemble
Het Ebony Ensemble voert versies voor ensemble uit van de ‘Lieder eines fahrenden Gesellen’ van Gustav Mahler en ‘Prélude à l’après-midi d’un faune’ van Claude Debussy. Verder kamermuziek van tijdgenoten Franz Schreker en Maurice Ravel . Solist in de ‘Lieder’ van Mahler is de van oorsprong Duitse bariton Florian Just. Het Ebony Ensemble legt zich sinds de oprichting in 2012 toe op 20e eeuwse klassieke muziek voor ensemble. Tijdens het huidige programma kunt u luisteren naar bekende werken van Mahler (met solist Florian Just) en Debussy die gewoonlijk alleen in de grote concertzalen klinken. Daarnaast de intiemere kamermuziek van Schreker (‘Der Wind’) en het ‘Introduction et Allegro’ van Ravel, waarin de harp een belangrijke rol heeft .
Zie ook: www.ebony-ensemble.nl/ .


Kaarten:    

Retour overzicht


zondag 13 + 20 november 2016 15 uur Nesjomme "Van Oost Europa naar de Nieuwe Wereld"

Nesjomme
Eline van der Linden (zang en viool) en Flip de Liema (gitaar en begeleidende teksten) nemen je mee op een muzikale reis mee met Joodse inwoners in Rusland en andere landen in Oost Europa. Zij vertrokken eind 1800 uit hun armoedige kleine dorpjes, de zogenaamde Shtetl’s (stadjes) en kwamen aan in het futuristische New York, een smeltkroes van culturen. De nieuwe muzikale invloeden van de jazz, de blues, de musicals en de entertainmentindustrie werden door hen als een spons opgezogen. Dit programma zal U ontroeren, verbazen en laten lachen. U kunt genieten van de liedkunst van onder andere Gershwin, Berlin, Rodgers en Hammerstein en vele vele anderen aangevuld met grappige achtergrondverhalen en Joodse humor.

Het programma wordt gepresenteerd door Eline van der Linden (zang en viool) en Flip de Liema (gitaar en begeleidende teksten). Zij hebben beiden een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. Eline is violiste en zangeres bij Closingtown Orchestra, een internationale klezmer/folk-band met eigen repertoire. Verder is zij violiste en zangeres bij Binnenste Buiten Produkties. Eline is muziektherapeute van beroep en heeft zich verdiept in het werken met klankschalen. Flip de Liema heeft meegewerkt en gespeeld in talloze muziekproducties op het gebied van musicals, jazzcombo’s en popgroepen. Verder heeft hij een aantal educatieve, internationale projecten opgestart en uitgevoerd om mensen te verbinden en discriminatie te ontmaskeren door middel van videoclips en muziektheater. Ook heeft hij liederen en teksten geschreven voor theaterprojecten, Amnesty en andere ideële organisaties. Ten slotte werkt hij als vrijwilliger in een aantal verzorgingshuizen waar hij samen met mensen met geheugenproblemen de Nederlandstalige liedjes van vroeger zingt.

Zie ook: www.nesjomme.com




Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster. Bezitters van een iPhone kunnen ook gebruikmaken van de speciale TicketMaster App. Op de site van TicketMaster ziet u de prijzen incl. servicekosten. Bovenop deze servicekosten komen de transactiekosten. Deze zijn € 0,50 ongeacht het aantal kaarten.

De voorstelling op 13 november is uitverkocht !!
Wegens de grote belangstelling is er op 20 november een extra voorstelling ingelast.


Kaarten (zie toelichting):    


Retour overzicht


zondag 18 dec 2016 15 uur Lenny Kuhr "Gekust door de eeuwigheid"

Lenny Kuhr
Lenny Kuhr foto: Milan Goldbach
In deze voorstelling staat het diepe heimwee, dat ik als kind al voelde, centraal. Voor mij is heimwee de grondtoon van ieder mens. Een onbestemd verlangen dat zich gaandeweg de voorstelling onthult. Ik wil mijn publiek in die grondtoon graag aanspreken, ontmoeten en meevoeren . Heimwee is de kracht die kunstenaars en mystici boven de vorm uit laat stijgen. Het kan ons naar de plek leiden waar heldere inzichten te vinden zijn en waar je, als je je er voor open stelt, uiteindelijk wordt gekust door de eeuwigheid.

Een voorstelling die verrast, ontroert, inspireert en die je leven een verrassende wending kan geven.

Begeleiding: Reinier Voet (gitaar) en Mischa Kool (basgitaar).

Recentie Haarlems Dagblad d.d.17 oktober 2016
Heimwee en verlangen bij intense en integere Lenny Kuhr
Ze zong veel over heimwee, afgelopen zondagmiddag. Heimwee dat ze associeerde met een oerverlangen dat haar leven beheerst. Lenny Kuhr is persoonlijk in haar liedjes, die uiteindelijk weer een universeel verhaal vertellen; voor wie het horen wil althans. Ze wordt doorgaans geassocieerd met een ver verleden. Het Eurovisiesongfestival in 1969; wat luchtige pophits tien jaar later. Inmiddels is ze zesenzestig en laat ze het luidruchtige en luchtige amusementscircuit links liggen. In de agenda’s van de grote theaters is het vergeefs zoeken naar haar naam. Ze treedt op in cultuurboerderijen, sfeervolle podiumkerkjes en geeft zo nu en dan een huisconcert. Daar waar echt geluisterd wordt. De intieme Hans Barbé gehoorzaal in hartje Haarlem, past in dat rijtje. Lenny Kuhr heeft gelééfd, veel meegemaakt, gezocht en nagedacht. Daar zingt ze nu over. Onveranderd sinds haar Eurovisiesucces is haar wat ‘voorname’ voordracht die daardoor altijd een tikkeltje afstandelijk bleef en waardoor Lenny nooit ‘een zangeres van het volk’ geworden is – nou ja, misschien van het volk van Overveen of Aerdenhout. Maar dat doet niets af aan de klasse van haar muziek, zowel instrumentaal als wat de teksten betreft. In Haarlem onderstreept de zangeres dat ze ondanks haar verbondenheid met heimwee nadrukkelijk in het heden staat. Vrijwel alle liedjes zijn afkomstig van haar drie jaar geleden verschenen album ‘Wie ben je’ en de nieuwe plaat ‘Gekust door de Eeuwigheid’ die zelfs nog opgenomen moet worden. Alleen het door Herman Pieter de Boer geschreven ‘Over duizend Wegen’ is enkele decennia oud, maar sluit naadloos aan bij de thematiek. Veel van haar eigen teksten hebben een wat spirituele zelfhulpboekensfeer. Maar ook als je daar minder affiniteit mee hebt, blijven ze overeind door de woordkeus, de stijl, de intensiteit en integriteit. Kuhr wil werkelijk wat melden met haar muziek en dat is bijna een zeldzaamheid onder Nederlandse liedjesmakers van vandaag. Daarbij zijn de arrangementen uiterst subtiel. Gitarist Reinier Voet en bassist Mischa Kool kneden de teksten naar de sfeer van het chanson, met uitstapjes naar rebetika en fado, stijlen die goed passen bij de stem van de zangeres. Heimwee is iets wezenlijk anders als nostalgie. Daarom geen oude hitsuccessen bij dit concert, afgezien van ‘De Troubadour’ als toegift. Dan mag het. Als een soort afdronk.
Peter Bruyn. Gezien: zo 16 okt 2016, Hans Barbé gehoorzaal, Haarlem.



Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.

Kaarten (zie toelichting):    






Retour overzicht


zondag 15 januari 2017 15 uur Alma Trio "Joodse liederen: Duitsland en Rusland"

Alma Trio
Alma Trio, v.l.n.r. Svetlana Lohman,
Natalie Merfort en Joy Andrea Emonds
Muziek is een universele kracht, die ver overstijgt wat woorden kunnen uitdrukken. “Alma” betekent ziel. Met ons Alma Trio willen wij “be-zielde” muziek maken en de luisteraar mee op reis nemen naar de essentie van ons zijn. Het programma neemt ons eerst mee naar het Duitsland van de eerste helft van 19 eeuw. In de duetten van Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) ontdekken wij het hele palet van menselijke gevoelens. Dan gaan we naar Rusland aan het eind van de 19 eeuw. We laten de duetten van Anton Rubinstein (1829-1894) horen – beroemd pianist, componist en grondlegger van de professionele muziekcultuur in Rusland. De eeuwige thema's van de mensheid: eenzaamheid, diep verdriet en verlangen naar rust en geluk vinden we in zijn duetten terug. Aan het eind van het programma zijn we in de 20 eeuw. De Russische componist Dmitri Sjostakovitsj (1906-1975) vertelt hoe hij een boekje met Joodse volksliederen kocht dat hij in een etalage zag. Toen het enkel de teksten bleek te bevatten, besloot hij er zelf muziek bij te schrijven. In de verhalen van gewone mensen horen we de geschiedenis van hun hele volk.

De keuze van het programma is niet toevallig. De musici vertegenwoordigen twee culturen: Natalie Merfort (sopraan) en Joy Andrea Emonds (mezzosopraan) zijn afkomstig uit Duitsland en Svetlana Lohman (piano) uit Rusland.
De musici voeren de muziek van verschillende componisten en verschillende tijden uit, maar hun doel blijft hetzelfde: versmelten tot één klank en de stroom van de muziek volgen, van je hart en je ziel.

Zie ook: www.sacredmusic.nl


Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.




Kaarten (zie toelichting):    




Retour overzicht


zondag 19 februari 2017 15 uur Rolinha Kross "Het Heinrich Heine Project"

Alma Trio
v.l.n.r. Noa Eyl, Willem Raadsveld,
Bokkie Vink, Rolinha Kross.

Alma Trio
Heinrich Heine,
geschilderd in 1881 door Moritz Daniel Oppenheim.
Naar idee van Wieland Eggermont hebben Rolinha Kross en Bokkie Vink een literaire voorstelling gemaakt over het leven van Heinrich Heine (Düsseldorf 1797 - Parijs 1856). Zij hebben ieder met hun eigen expertise prachtige composities geschreven en een bijzondere invulling gegeven aan deze literaire voorstelling. Niet alleen zijn werk maar ook Heine wordt vertolkt zoals hij was. Een boeiende en informatieve voorstelling die je meeneemt in de tijd waarin Heine leefde.

De Duitse romantische dichter Heinrich Heine , geboren Harry Heine, leefde in een getroubleerde tijd. Zijn Joodse afkomst confronteerde hem met de hypocrisie van de toenmalige maatschappij. Pogroms lagen immer op de loer. Tegelijkertijd moest hij zich conformeren aan de mores van diezelfde maatschappij. Deze spagaat zorgde voor de meest sublieme poëzie. Hij is dan ook de favoriete leverancier van lyrics voor een enorme hoeveelheid liederen van Duitse romantische componisten waaronder Schubert, Mendelssohn en Brahms.

Het Heinrich Heine Project heeft zich gestort op Heine's poëzie en vertolkt de teksten op de muziek die ze als geen ander kent: het Jiddische lied en de Oosteuropese muziek. Heine schreef vele ironische en spitsvondige gedichten die ook heden ten dage nog aanspreken. Innerlijk was Heine een tegenstrijdig mens: enerzijds voelde hij zich Duitser, anderzijds wereldburger; dezelfde dubbele gevoelens had hij ook ten aanzien van de romantiek en het jodendom. Een beroemde dichtbundel van hem is Das Buch der Lieder met onder andere Die Lorelei.

Het ongelofelijk rijke en geniale werk van Heine is een bron van inspiratie voor de muzikanten van dit project, die hun sporen ruimschoots hebben verdiend in de joodse- en zigeunermuziek. Muziek, die aan de ziel en de gepassioneerdheid van het werk van Heine volledig recht doet: het merendeel van de muziek zijn composities van de muzikanten zelf, waardoor een volledig uniek programma is ontstaan wat nog niet eerder is gespeeld.
Bezetting Het Heinrich Heine Project::

Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.
Kaarten (zie toelichting):    






Retour overzicht Retour overzicht


zondag 19 maart 2017 15 uur Vertel Kring Delft "De naakte waarheid"

Vertelkring Delft
Vertelkring Delft
De Joodse cultuur kent vele prachtige verhalen. Verhalen uit voor-christelijke tijden, over koning Salomon, over Ruth en andere wijze mensen uit de oude boeken. Maar ook verhalen uit later tijden: sprookjes en volksverhalen uit de Joodse gemeenschappen in Polen, Rusland of nog verder weg. Vertelkring Delft heeft zes van de mooiste verhalen voor u uitgezocht. Tussen de verhalen door wordt Joodse volksmuziek gespeeld

Vertelkring Delft wil de kunst van het vertellen in ere houden. Ze bestaat uit 8 semiprofessionele en amateurvertellers met elk hun eigen specialisme. De leden treden vaak individueel of in groepsverband op, en jaarlijks houdt ze rond Wereld Verteldag (21 maart) een speciale gezamenlijke voorstelling. Vorig jaar was de verhalenroute in de binnenstad rond historische ‘Sterke Delftse Vrouwen’ een groot succes. Dit jaar werkt ze samen met de synagoge om u een middagvullend programma met Joodse verhalen te bieden Zie ook: www.vertelkring-delft.nl


Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.
Kaarten (zie toelichting):    






Retour overzicht Retour overzicht


zondag 23 april 2017 15 uur Mirjam van Dam "Dead singers society"

Mirjam van Dam
Miriam van Dam, foto: Jeroen Scheelings
Billie Holiday, Amy Winehouse, Etta James, Janis Joplin, Judy Garland en Whitney Houston: Allemaal wereldberoemde zangeressen, ten onder gegaan aan hun eigen roem, en aan drugs. Roem moet wel een niet te dragen lot zijn. Zangeres Mirjam van Dam is veel te gezond, gesetteld en verantwoordelijk voor zo’n gevaarlijk en succesvol artiestenbestaan. In deze komische muzikale show haalt ze alles uit de kast om haar idolen te doorgronden en zich aan hun levens te spiegelen. In Dead Singers Society worden Whitney Houston, Amy Winehouse, Billie Holiday en al die anderen tot leven gewekt en zingt Mirjam hun gruwelijk mooie repertoire.

Mirjam van Dam studeerde aan de Theaterschool, en het Conservatorium. Ze zong in theaterproducties Singing Apart Together, The show must go on. Ze toerde met Laura Fygi en band, met Salon orkest Rouge & Noir, The Glenn Miller Orchestra, Doctor Bernards Swing Orchestra, popband Ziel, maakte een tv-kinderserie met duo Tinkerbells. Haar eigen producties waren: How to get rid of Bette Midler en Ella. Ook speelt ze in Door de nacht klinkt een lied, muziektheater over amusementsmuziek tijdens WO2.

Recensie Dead Singers Society:
In een schemerig verlichte ruimte, voor een donker bloedrood velours gordijn, vormen een piano, een kruk en een microfoon de zwijgende attributen voor wat zich terstond zal voltrekken. Vertellingen over roem en dood, verhalen over faam en verval. Een muzikaal exposé dat het publiek zal fascineren en onderhouden. Glorie en teloorgang lijken soms hand in hand te gaan. Dat geldt in ieder geval voor de ze sociëteit, de Club van de Dode Zangeressen, waarin zangeres Mirjam van Dam en pianist Ed Boekee een innemend eerbetoon brengen aan zes zangeressen die allemaal te maken hebben gehad met deze wonderlijke en intrigerende spagaat die het leven voor sommigen in petto heeft. Met werk van Billie Holiday, Judy Garland. Etta James, Janis Joplin, Whitney Houston en Amy Winehouse.
De cd ‘Dead Singers Society’ begeleidt het gelijknamige theaterprogramma. Hoewel de gekozen zangeressen moeilijk onder één noemer te vangen zijn, voorziet de vertolking van Mirjam van Dam in een mooi gebalanceerd geheel, mede ondersteund door het frisse spel van Ed Boekee op piano. Van Dam is in staat het repertoire te laten spreken en de enorme kwaliteit daarvan voor het voetlicht te brengen. Haar zang is zorgvuldig met heldere dictie en mooie frasering waardoor het verhalend karakter van de composities uitstekend naar voren komt. Het pianospel van Boekee is mooi gedoseerd en ondersteunt de vertellingen. ‘Dead Singers Society’ is daarmee een fraai album geworden dat ook apart van de theatervoorstelling de toets der kritiek glansrijk doorstaat. Frank Huser

Zie ook: www.mirjamvandam.nl en YouTube en Facebook

Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.
Kaarten (zie toelichting):    







donderdag 4 mei 2017 21 uur dodenherdenking

detail namenwand
detail namenwand
Onder het motto: Zolang je naam genoemd wordt, ben je niet vergeten, worden de namen van de Joodse Delftse inwoners die tijdens de Tweede Wereldoorlog omkwamen voorgelezen.

Na het voorlezen van de namen zal het Jizkor , het gebed ter nagedachtenis aan de gestorvenen, worden uitgesproken.


Retour overzicht Retour overzicht


zondag 21 mei 2017 15 uur Ot Azoj

Ot-Azoj
v.l.n.r. Karin Kranenborg, Joris van Beek.

Emine
Emine Cambel
OT AZOJ speelt muziek uit Molvania, het land met de modderigste party scene van heel Eurazie. Originele composities geserveerd op een bedje van Balkan-bop, Klezmer-rumba en Turkse grooves, overgoten met gierende solo’s en knoflooklikeur.
Zangeres Emine Cambel tilt de band met haar warme sopraan en spontane performance naar hogere Molvaanse sferen. Samen maken ze nieuwe composities waarin Emines Turkse achtergrond prachtig samenvloeit met de moderne Klezmer en Balkan klanken van OT AZOJ

OT AZOJ brengt een verfrissend geluid met veel ervaring. In de huidige bezetting is het nieuwste bandlid even oud als de band jong. De band produceerden tien cd’s en speelden meer dan 800 concerten in binnen en buitenland.
Zie ook: www.otazoj.nl en facebook en youtube

Bezetting OT AZOJ & Emine:

De pers over het nieuwe album 'Dza Dza Dzum':
‘Verfrissend, vernieuwend, energiek, origineel en feestelijk’ (Mixedworldmusic). ‘de crosoverplaat van vandaag’ (Radio 4). ‘Een unieke, opwindende vorm van wereldfusie ... die garant staat voor een feestje’ (Moorsemusic).

Toelichting kaartverkoop
De kaartverkoop loopt via TicketMaster. Reserveren en betalen gaan hiermee in een en dezelfde handeling. De betaling loopt via iDeal en u ontvangt direct uw toegangsbewijs per email. U moet wel eenmalig een profiel bij TicketMaster aanmaken, maar wellicht heeft u dat al, immers vele zalen van de Grote Kerk in Den Haag tot de Martinikerk in Groningen, maken gebruik van TicketMaster.
Indien U de Ticketmaster App (iTunes en Google Play) op uw telefoon download kunt u uw telefoon als toegansbiljet gebruiken.


Komt U er helemaal niet meer uit: roep dan de hulp in van onze helpdesk en druk op de help knop.
Kaarten (zie toelichting):    





>
Retour overzicht Retour overzicht



Valid HTML 4.01 Transitional